Wednesday, August 16, 2017

صدور حکم سه سال حبس برای عالیه مطلب‌زاده، فعال حقوق زنان


دادگاه انقلاب تهران برای عالیه مطلب‌زاده، فعال حقوق زنان، حکم سه سال حبس صادر کرده است.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، عالیه مطلب‌زاده، فعال حقوق زنان، از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به اتهام «اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی» به سه سال حبس محکوم شده است.
عالیه مطلب‌زاده روز ششم آذر ماه ۹۵ توسط ماموران وزارت اطلاعات بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.
او  ۲۵ روز در سلول انفرادی ۲۰۹ زندان اوین تحت بازجویی بود و پس از آن بار قرار وثیقه ۳۰۰ میلیون تومانی به صورت موقت آزاد شد.
همسر عالیه مطلب زاده  پیش تر در خصوص محتوای بازجویی ها از همسرش به کمپین بین المللی گفته بود: «از او درباره سفرش به گرجستان پرسیده شده، عالیه برای شرکت در یک ورک شاپ آموزشی در مورد توانمند سازی زنان به گرجستان رفته بود و درست یک روز پس از اینکه بازگشت، ماموران وزارت اطلاعات به خانه ما آمدند. اما مگر شرکت در ورک شاپ جرم است؟ او جرمی مرتکب نشده است.»
عالیه مطلب زاده، عکاس و فعال حقوق زنان، عضو کمپین یک میلیون امضاء و کمپین حمایت از قربانیان اسید پاشی است. او همچنین فیلمی با عنوان «زنان قربانی خشونت در جامعه را فراموش نکنیم» را در مورد اسیدپاشی بر روی زنان ساخته است. برخی از عکس های او در درگیری کوی دانشگاه (۱۳۷۸) و عکسی که خانم نسرین ستوده در حالیکه دستبند به دست داشت را در مقابل ساختمان کانون وکلا به همراه همسرش نشان می داد، بسیار مورد توجه مطبوعات قرا گرفت.

No comments:

Post a Comment