Tuesday, August 22, 2017

صدور حکم اعدام برای یک متهم در تهران



پدر و پسری با اتهام قتل، صبح دیروز در شعبه چهارم دادگاه کیفری تهران محاکمه و پس از پایان دادگاه، پدر به اعدام و پسر به سه سال حبس در کانون اصلاح و تربیت و پرداخت دیه محکوم شد.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، این پدر و پسر متهم هستند که در آبان‌ماه سال ۹۲ در یک نزاع و درگیری پسر جوانی به نام احمد را به قتل رسانده‌ و متواری شده‌اند.
ایران در این خصوص نوشته است؛ کارآگاهان جنایی یکسال بعد متهم ردیف دوم را در یک قرار صوری در اندیمشک دستگیرکردند و پدر فراری‌اش وقتی متوجه دستگیری پسرش شد چند ساعت بعد خود را به کلانتری معرفی کرد.
صبح دیروز پدر به اتهام قتل و پسر به خاطر مباشرت در جنایت در شعبه چهارم دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی اصغرعبداللهی و با حضور قاضی واعظی-مستشاردادگاه- محاکمه شدند.
در ابتدای جلسه اولیای دم خواستار قصاص متهمان شدند آنگاه متهم ردیف اول پای میز محاکمه ایستاد و در دفاع از خود گفت: «روز حادثه من و پسرم با خودروی پژو پرشیا درحال عبور از روستا بودیم که هنگام عبور با یک دسته عزاداری روبه‌رو شدیم که اختلافات گذشته باعث نزاع شد و تعدادی از جوانان با ما درگیر شدند و من هم از خودرو قمه‌ای برداشتم تا از خودم دفاع کنم که این اتفاق افتاد.»
درادامه، شهروز هم که در زمان وقوع قتل ۱۷ ساله بود، گفت: «من در درگیری حضور داشتم اما برای کشتن مقتول انگیزه‌ای نداشتم و مرگ وی یک اتفاق بود.»
پس ازآخرین دفاعیات متهمان، قضات وارد شور شدند که متهم ردیف اول به قصاص-اعدام- و متهم ردیف دوم به سه سال اقامت اجباری در کانون اصلاح و تربیت و پرداخت نصف دیه کامل یک مرد مسلمان محکوم شد.

No comments:

Post a Comment