Monday, August 14, 2017

ممانعت دادستانی از بازگشایی انجمن صنفی روزنامه‌نگاران



علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، پس از چهار سال مدعی شد که دادستان کل کشور مخالف بازگشایی انجمن صنفی روزنامه نگاران است.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از ایسنا، روز یکشنبه، ۲۲ مرداد، علی ربیعی گفت: «دادستان کل مخالف بازگشایی انجمن صنفی روزنامه‌نگاران است.»
ربیعی افزود: «در خصوص بازگشایی انجمن صنفی روزنامه‌نگاران نیز باید گفت که بنده ۴ مرتبه با دادستان کل در این خصوص ملاقات کردم و ایشان گفت اجازه بازگشایی این انجمن را نمی‌دهیم. البته نامه رسمی از سوی دادستان تهران ارسال شد که نمی‌توان آن انجمن صنفی را بازگشایی کرد.»
انجمن صنفی روزنامه‌نگاران ایران سندیکای سراسری روزنامه‌نگاران در ایران است، که در مهرماه سال ۱۳۷۶ پس از روی کار آمدن محمد خاتمی تأسیس شد.
موضوع بازگشایی انجمن صنفی روزنامه‌نگاران طی سه سال گذشته بارها محل بحث مقامات وزارت ارشاد، رسانه‌ها و فعالان رسانه‌ای قرار گرفته است.
غلامحسین محسنی اژه‌ای، دادستان کل و سخنگوی قوه قضائیه اما در آخرین روزهای سال ۹۲ به صراحت با بازگشایی انجمن صنفی مخالفت کرد.
پس از این بود که علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز گفت که کار بیشتری از دست او برای بازگشایی انجمن صنفی روزنامه‌نگاران برنمی‌آید و سایر امور در این‌باره به «وزارت تعاون، کار و رفاه» و دیگر دستگاه‌های حکومتی مربوط است.

No comments:

Post a Comment